W połowie przyszłego roku ponownie rozszerzona zostanie oferta połączeń pasażerskich na elektryfikowanej linii 38. Do Giżycka ma docierać aż siedem par pociągów dalekobieżnych w ciągu doby. Nowe pociągi pozwolą na dojazd m. in. do Białegostoku, Poznania czy Wrocławia.
Trwa
modernizacja linii kolejowej 38 na odcinku Korsze – Giżycko. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK odcinek ten zostanie oddany do eksploatacji w grudniu tego roku, ale wówczas będą mogły korzystać z niego wyłącznie pociągi spalinowe. W czerwcu 2026 r. mają zostać sfinalizowane wszystkie prace, więc najprawdopodobniej wtedy zakończy się proces długo oczekiwanej elektryfikacji trasy.
Bezpośrednio z Poznania do Giżycka
Wówczas przejezdny taborem elektrycznym będzie zatem cały ciąg Olsztyn – Korsze – Giżycko – Ełk – Białystok. Samorząd regionalny zapowiedział niedawno, że
zamierza wtedy uruchomić osiem par bezpośrednich kursów z Olsztyna do Ełku. Wiemy już, że równocześnie znacząco poprawi się też oferta połączeń dalekobieżnych. – Po zakończeniu modernizacji linii nr 38, w tym jej elektryfikacji, planujemy wydłużenie relacji do i z Białegostoku trzech par pociągów – mówi bowiem Anna Zakrzewska z PKP Intercity.
Będą to IC Ukiel, który od grudnia do czerwca będzie kursować w relacji Poznań – Olsztyn – Poznań, a także IC Mamry i IC Niegocin Wrocław – Olsztyn – Wrocław. Do Giżycka będzie zatem docierać w sumie siedem par pociągów dziennie, w tym pięć przelotowych. Do miasta wciąż dojedziemy bowiem wszystkimi pociągami, które będą obsługiwane w ramach nowego rocznego rozkładu jazdy wchodzącego w życie 14 grudnia.
Przez Giżycko zamiast przez Pisz
Znajdą się w nim cztery pary kursów. Pierwszym pociągiem będzie IC Nida Kraków – Giżycko – Kraków, który zastąpi kursującą teraz w tej samej relacji „Hańczę”. Bez większych zmian w stosunku do stanu aktualnego funkcjonować będzie zaś IC Słowacki z Wrocławia.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami grudniowymi nowościami będą IC Rybak Szczecin – Białystok – Szczecin i TLK Biebrza Gdynia – Białystok – Gdynia. Oba te kursy obecnie są kierowane alternatywnym ciągiem z Ełku do Olsztyna przez Pisz, Ruciane-Nidę i Szczytno. Do czasu zakończenia elektryfikacji linii 38 na części trasy będą obsługiwane trakcją spalinową.